سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
احمد مبارکشاهی

حوزه/ امام جمعه نودشه کرمانشاه گفت: اکنون زمان اختلاف بین مسلمانان نیست چرا که تمام دشمنان در صفی واحد علیه مسلمانان قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، ماموستا احمد مبارکشاهی امام جمعه نودشه کرمانشاه در هشتمین وبینار هشتم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز در تهران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از معجزات دین مبین اسلام که می‌توان از آن به عنوان برترین تمدن بشری نام برد، کشیدن خط بطلان بر همه افکار جدایی‌طلبانه و تفرقه‌افکنانه در جهان بشریت است.

وی ادامه داد: اسلام با ظهور خود هرگونه اختلاف برتری، قومی قبیله‌ای را محکوم نموده و تقوا را نشانه برتری انسان‌ها قرار داده است، خداوند متعال، وحدت و همبستگی را در ایمان به خدا، رسول اکرم، قرآن و پیروی از سنت قرار داده است.

امام جمعه نودشه کرمانشاه تأکید کرد: وحدت یعنی تقویت اسلام و حرکت به سوی مقصدی که اسلام آن را تعیین کرده، وحدت یعنی استحکام دین و حراست از آن و لذا ما باید برای رسیدن به وحدت واقعی تلاش کرده و آگاهی خود را نسبت به یکدیگر افزایش دهیم.

ماموستا مبارکشاهی، با بیان اینکه علمای اسلام باید جوامع اسلامی را به سوی وحدت سوق دهند، ابراز کرد: وحدت یکی از نیازهای بشر است و امید است تمامی مسلمانان به کمک بزرگان دین به یکپارچگی و برادری رسیده و دست دشمنان‌ را کوتاه کنند. ‌

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، غزه را مسئله اول دنیای انسانیت دانسته‌اند، اظهار کرد: قضیه اول انسانیت، مسئله جنگ غزه است، چه کسانی مظلوم‌تر از کودکان بی‌گناهی که در این جنگ به شهادت رسیدند؟ چه کسانی مظلوم‌تر از مادرانی که کودکان خود را در آغوش گرفته و در برابر چشمان خود مرگ فرزندانشان را می‌بینند؟

امام جمعه نودشه کرمانشاه، با بیان اینکه رژیم اسرائیل از آغاز تا کنون دست به کشتار، ویرانگری و تعرض به مقدسات اسلامی زده است، یادآور شد: وجوب ایستادگی در برابر این دشمن غاصب مورد اتفاق نظر تمامی مسلمانان و حتی غیرمسلمانان است، مقابله با اسرائیل یکی از ضروریات جامعه اسلامی است و همه مسلمانان باید بدانند که اسرائیل به هیچ کس رحم نخواهد کرد.

ماموستا مبارکشاهی، با اشاره به اینکه اکنون زمان اختلاف بین مسلمانان نیست چرا که تمام دشمنان در صفی واحد علیه مسلمانان قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره)، دفاع از مردم مظلوم فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام دانسته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha